joi, 4 iunie 2009

OAMENI, CATZEI SAU SINGURATATE?

Imi aduc aminte cu drag si in acelasi timp ideea ca acum multi multi ani, cand eram o adolescenta cu capul in nori, nu ca acu ar fi in alta parte:), citeam cu disperare Cioran si Eliade, imi creaza o senzatie foarte stranie...ce intelegeam eu atunci nu stiu, oricum clar este ca nu m-am lasat influentzata de absolut nimik din ce am citit in cartzile lor. Vedeam totul ca pe o simpla compunere, nu eram impresionata de nimik, nu ma simtzeam deprimata ca multi altzii de varsta mea.Atunci ma intrebam daca nu sunt poate eu superficiala...si poate de asta nu ma ating cartzile citite....defapt imi creau o stare f buna "iata am mai aflat inca un punct de vedere". Cu toate astea, am ramas asha cu un semn de intrebare si uite asha m-am gandit sa recitesc anumite lucruri sa vad ce gandesc acum...Mi-a ramas ceva in minte de atunci..era din "Pe culmile disperarii"..ceva de genul " Care sunt cei mai nefericit , cei care simt singuratatea in ei, sau cei care o simt afara in exterior?...si raspunsul era "imposibil de raspuns". Ei imposibil...sa fim seriosi....oricum fiecare ar raspunde altceva, dupa ce cica ar sta si s-ar gandi analizand fiecare cuvant ca oricum in momentul urmator sa uite si intrebarea si tot....Da eu stau si ma intreb altceva, de ce toata lumea asociaza singuratatea cu nefericirea?...ar trebui sa nu aiba nici o legatura...poti gasi fericire in atatea lucruri...ai fericire cand ai langa tine un om de nimik, doar pentru ca ai companie?
Un catzel ti-ar fi de mai mare folos...el te-ar iubi neconditionat si nu te-ar face sa suferi...sau poate asha suntem construiti sa nu putem fi fericiti decat cu cineva langa noi....si probabil ca oricine spune ca e fericit singur minte sau vrea sa para mai puternic...orgoliu si prostie, cap de lut...
Si sfatul care ar fi..sa fii fericit pentru ca se spune "fiti fericiti; prietenii dispar cand sunteti nefericitzi"....cam contradictoriu cu ce am scris mai sus.
Un om ... doar o tzigara consumata si nociva, un catzel ...o minunatzie, singuratatea...cea mai urata din lume.

4 comentarii:

Anonim spunea...

In fond de asta suntem oameni, sa fim impreuna (noi, oamenii)Cateii si restul animalutelor in general creaza decorul, un zimbet o bucurie de moment. Un latrat de caine nu poate inlocui un cuvant, o atingere o imbratisare. CATZEII dintre OAMENI sau SINGURATATE nu au nici o vina. Ai putea fi casatorita toata viata cu un "caine" ?

razvan spunea...

din cate stie cam toata lumea, raluca a fost maritata nu numai cu un caine ci si cu un mare nesimtzit si pot sa o inteleg perfect cand spune toate astea...cred ca preferabil sa locuiesti cu un catzelush de plush chiar si fara viata, decat sa traiasca cosmarul pe care l-a trait. dar avand in vedere ca e frumoasa si desteapta, nu ramane ea singura in veci.

GEORGE spunea...

MAI NU STIU DACA S-A TRANSFORMAT INTR-UN CAINE SAU ASA A FOST DE LA INCEPUT...EU CRED CA ASHA A FOST DINTOTDEAUNA.PENTRU RALUCUTZA NU-MI FAC EU GRIJI CA E DE AJUNS UN ZAMBET SA CUCEREASCA SI SA TRANSFORME UN CAINE DE BARBAT INTR-UN BARBAT IUBITOR.

Anonim spunea...

esti ok